Janssen en Janssen

Janssen & Janssen

Persoonlijk contact en innovatie staan voorop bij Janssen & Janssen, aanbieder van creditmanagementdiensten. De ruim 100.000 huisbezoeken per jaar die de deurwaarders van Janssen & Janssen afleggen, brachten altijd een flinke papierwinkel met zich mee. Dat kan efficiënter, dacht algemeen directeur Antoon Donkers. Samen met Xtandit ging hij op zoek naar een oplossing. De digitale pen versnelt het proces en vermindert de kans op fouten.

Wat doet Janssen & Janssen?

Janssen & Janssen biedt incasso- en deurwaardersdiensten. “Onze opdrachtgevers variëren van kleine bedrijven tot grote instanties zoals de overheid”, vertelt algemeen directeur Antoon Donkers. De kleine 200 medewerkers van het bedrijf werken verspreid over zes vestigingen, met de hoofdvestiging in Eindhoven.
Klantgerichtheid staat centraal bij dit Janssen & Janssen. Donkers: “Wij staan binnen deze branche bekend als een organisatie die oog heeft voor persoonlijk contact, zowel naar de opdrachtgever als naar de debiteuren. Iedere situatie is uniek en de jarenlange ervaring heeft ons geleerd dat een persoonlijke benadering de juiste insteek is om samen met onze relaties tot een goed rendement te komen. Daarnaast staan we bekend als een innovatief bedrijf. Innovatie is een standaard agendapunt bij ons. We kijken voortdurend hoe we ons werk sneller, gemakkelijker en efficiënter kunnen maken.”

Hoe speelt Janssen & Janssen in op trends in de branche?

Als communicatiespecialist probeert Janssen & Janssen zoveel mogelijk de nieuwste technologie in te zetten. Donkers: “Internet neemt een steeds belangrijkere rol in binnen de maatschappij en de nieuwe communicatietechnologieën brengen veel mogelijkheden met zich mee. Ook wij proberen die mogelijkheden in te zetten binnen onze dienstverlening. Onze deurwaarders verrichten zo’n 100.000 huisbezoeken per jaar door heel Nederland. Niet alleen logistiek een hele klus, maar de papieren afhandeling vergt ook veel tijd. Dat proces proberen we zo efficiënt mogelijk te maken. Zo kwamen we in aanraking met Xtandit.”

Bij welke uitdaging heeft Xtandit Janssen & Janssen kunnen helpen?

Janssen & Janssen streeft er naar om de huisbezoeken van deurwaarders zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Donkers: “Onze deurwaarders hebben te maken met veel papierwerk en zijn daarbij gebonden aan juridische richtlijnen. Dat papierwerk moet authentiek zijn en voorzien van originele handtekeningen. De enorme archieven waar dat toe leidt, zijn niet meer van deze tijd. Dat geldt ook voor de handmatige handelingen die onze medewerkers moesten verrichten. Een enorm foutgevoelig en tijdrovend proces.”

Xtandit bood Janssen & Janssen een oplossing om dat proces te vereenvoudigen en te versnellen: de elektronische pen. Gerwin van de Braak is deurwaarder en projectmanager bij Janssen & Janssen. “De digitale pen heeft het proces aan de deur gedigitaliseerd. In de pen zit een camera en op de stukken die we meekrijgen zijn bepaalde vlakken gearceerd. Grit heet dat. Als je met de pen op die vlakken schrijft, worden er foto’s gemaakt. Zo worden de documenten gedigitaliseerd en aan een online dossier gekoppeld.”

Innovatie is een standaard agendapunt bij ons.

Antoon Donkers
Algemeen Directeur Janssen & Janssen

Wat zijn de voordelen van de elektronische pen?

“Een groot voordeel van de elektronische pen is dat hij de kans op fouten vermindert en het proces versnelt”, ziet Van Braak. “Dat komt omdat je een aantal menselijke handelingen uit het proces haalt. En voorheen legden we alles in tweevoud vast, één stuk voor de debiteur en één stuk voor onze eigen administratie. Dat hoeft nu niet meer.”

De elektronische pen maakt onderdeel uit van een groter project bij Janssen & Janssen. “We maken een digitale kast, waarbij we het hele proces efficiënter inrichten.” Ook financieel biedt de elektronische pen grote voordelen volgens Donkers. “Deurwaarders zijn geen goedkope medewerkers. Als je hun logistieke proces beter in kunt richten levert dat een gigantische kostenbesparing op. In een tijd waarin marges steeds meer onder druk komen te staan, is dat een belangrijk onderdeel om naar te kijken.”

Hoe verliep de samenwerking met Xtandit?

Volgens Van Braak ontstond de klik met Xtandit en de applicatie als vanzelf. “De pen doet precies wat wij willen, zodat ons proces relatief eenvoudig verbeterd is. We waren al bekend met Xtandit, dat was ook een voordeel. Ze weten wie wij zijn en wat wij doen. Daardoor begrijpen ze ons proces en dat is prettig.”

Uitgelicht: de Digitale Pen van Capture

Met de Anoto digitale pen kun je papieren formulieren laten ondertekenen en tegelijkertijd profiteren van de voordelen van een digitale documentflow.

Ontdek meer over Capture

planet press capture

Meer weten?

Bij Xtandit werken we met toegewijde Account Managers. Marco van Drogenbroek staat Janssen & Janssen bij met raad en daad. Wil je meer weten over deze case of de oplossing? Neem dan contact op met Marco.

Marco van Drogenbroek
Account Manager Document Process Solutions
06-43362202
Marco van Drogenbroek Xtandit