facility point

Facility Point

In crisistijd doet Facility Point goede zaken met de verhuur van flexibele kantoor- en vergaderruimtes aan het MKB. Onlangs openden er Facility Points in Wateringen en Den Haag. Zo zijn er reeds zeven vestigingen en zijn er plannen om er nog vijf te openen. Ook daarin komen allemaal jong gebruikte printers uit de X-Selectie te staan.

Het concept voor het exploiteren van bedrijfsverzamelgebouwen ontstond eind jaren '80 in Engeland en de VS. Facility Point oprichter en eigenaar Casper De Vos van Klootwijk pikte het op en rolde het uit in Nederland. Al meer dan 20 jaar verhuurt en faciliteert zijn bedrijf kantoor- en vergaderruimtes, ondersteunt door een pakket aan diensten. Dat gaat van het aanbieden van de fysieke werkplek tot aan internet, scan- en printmogelijkheden. Ook secretariaatswerk en agendabeheer kan uit handen worden genomen. In 2005 heeft het Facility Point concept de huidige, succesvolle vorm gevonden.

Je betaalt nooit teveel, omdat de machine met je meegroeit.

Casper De Vos Klootwijk
Facility Point

In gesprek met Casper De Vos Klootwijk. Oprichter/eigenaar.

Facility Point richt zich met name op de zakelijke dienstverlener. Belangrijke redenen voor een ondernemer om zich in een Facility Point te vestigen zijn a: de laagdrempeligheid en b. je bent tegen geringe investeringen direct operationeel. Klanten komen direct in een professionele omgeving terecht. Ze worden netjes opgevangen, kunnen plaatsnemen in de wachtruimte, een kop koffie krijgen en dan komt de ondernemer zelf. Die kan dan een van de spreekkamers gebruiken om de klant te ontvangen.

Jullie zijn niet meer de enige aanbieders in jullie branche?

Helaas zijn we inderdaad niet meer de enige aanbieder van flexibele kantoorruimte.  Wel zijn we uniek in onze aanpak die zich met name richt op het MKB. Wij bieden een goede prijs/kwaliteit. Je moet daarvoor scherp en slim inkopen. Als wij wat besparen dan voeren we dat direct door in onze huurprijzen. Zo profiteren onze huurders mee van de kostenbesparingen die wij weten te realiseren. Bijvoorbeeld door samenwerking met partijen zoals Xtandit aan te gaan voor de printfaciliteiten.

Waarom wil een ondernemer bij Facility Point huren?

Flexibiliteit en prijs/kwaliteit. De minimale huurperiode is bij ons 3 maanden. Je betaalt nooit teveel voor je werkplek. En je kunt bij succes groeien naar meerdere werkplekken, tot zelfs hele verdiepingen aan toe. In het andere geval kun je ook krimpen. De drempel voor een ondernemer om een idee in de markt te zetten is bij ons erg laag.

Hoe helpt Xtandit bij jullie bedrijfsvoering?

Meedenken, ontzorgen en flexibel zijn. Geen lange huurcontracten. Maar nog belangrijker: de instapmodellen. Je begint met een “laag instapmodel” welke goedkoper is en kan naar gelang de zaken beginnen te lopen en gaan toenemen switchen van machine binnen het lopende contract. Afhankelijk van het volume kun  je zodoende doorgroeien naar een andere machine. En daarbij, als we een nieuwe locatie hebben, dan is een machine met 1 belletje geregeld. Als er iets is dan staat er binnen een paar uur een monteur. Dat pakket van prijs/kwaliteit, service en flexibiliteit is voor ons de reden geweest om samenwerking met Xtandit aan te gaan.

Bekijk hier ons aanbod
Xerox WorkCentre 6605 Multifunctionele printer Xtandit

Waarom hebben jullie gekozen voor machines uit de X-Selectie?

Door te kiezen voor de X-Selectie hebben we de inkoopkosten op dit gebied gehalveerd! Voor ons is het belangrijk dat we de aanschafkosten afhankelijk kunnen maken van de verhuurbezettingsgraad. We hebben de eerste keer een aantal X-Selectie machines gekocht. Maar dan moet je wel goed kunnen inschatten wat je kopieervolume wordt. We zijn nu alleen nog maar aan het huren, want dan kun je vanaf je instapmodel groeien naar gelang de behoefte.

Door te kiezen voor de X-Selectie hebben we onze inkoopkosten gehalveerd.

Casper De Vos Klootwijk
Facility Point

Hebben jullie last van de economische crisis?

Nou, waar de makelaar een probleem heeft, hebben wij profijt. Het wordt steeds ongebruikelijker om op de traditionele manier je huisvesting te verzorgen. En daarbij heeft onderzoek uitgewezen dat ondernemers die vanuit een business center starten een 70% hogere kans hebben om te slagen. Op dit moment profiteren wij juist van de markt omstandigheden. De tijden zijn veranderd. Je moet flexibel zijn. Je moet op hele andere manieren je doelgroepen zien te benaderen. Zoals jullie ook doen.

Er zijn nog steeds partijen die groei weten te realiseren. Wij kijken ook bewust niet naar centrum locaties, maar naar locaties die goed bereikbaar zijn. Bij voorkeur met gratis parkeren en een goede verbinden met het openbaar vervoer. Het moet in deze tijden vooral betaalbaar zijn en daar zijn wij sterk in.

Edwin Jongsma
Commercieel Directeur
06-43362222
Edwin Jongsma Xtandit