referentie de toekomst

Printservice ‘de Toekomst’

Van traditionele offset drukkerij naar allround communicatiebedrijf. Dat is wat Nic Roos, één van de directeuren van de Toekomst, voor ogen had toen hij 12 jaar geleden begon met het aanbieden van interactieve media. Destijds nog een klein onderdeel naast het traditionele drukwerk, maar nu aan de orde van de dag. Hoewel het bedrijf al sinds 1929 bestaat, heeft de Toekomst altijd vooruit gekeken naar nieuwe mogelijkheden en ontwikkelingen in de markt.

Met de veranderingen in de vraag vanuit de markt, veranderen ook de producten en diensten die het 40-koppige team van de Toekomst biedt aan de klanten. Het crossmedia bedrijf houdt zich voor ongeveer 50 procent bezig met online (design en interactieve media) en 50 procent met print. Om die nieuwe producten en diensten te kunnen leveren, was Nic Roos op zoek naar apparatuur die aansloot bij de vernieuwde wensen. “Daarom waren we op zoek naar een partij die met ons mee durft te ondernemen.” De Toekomst koos met de hulp van partner Xtandit voor de Xerox Versant 2100.

Waarom heeft de Toekomst voor de Xerox Versant 2100 gekozen?

Flexibiliteit en snelheid. Daar was Nic Roos naar op zoek. “Als we investeren in productieapparatuur zijn de specifieke outputkwaliteit en de nieuwe resolutiestandaarden die er zijn (HD) voor ons heel belangrijk. Het traditionele verschil tussen printwerk en drukwerk is verdwenen. Wij gebruiken dan ook apparatuur die past bij die nieuwe tijd.” Samen met Xtandit zocht Nic Roos naar de apparatuur die precies biedt waar hij naar op zoek was. De keuze viel op de Versant 2100. “Het moest geschikt zijn om een hele mix aan producties te kunnen doen en de Versant 2100 voldeed aan al onze eisen. We hebben de investering gedaan vanwege het toekomstperspectief. We willen niet alleen meegaan met de tijd, maar ook graag voorop lopen. Met de Versant 2100 is een nieuwe standaard neergezet.”

Het traditionele verschil tussen printwerk en drukwerk is verdwenen. Wij gebruiken dan ook apparatuur die past bij die nieuwe tijd.

Nic Roos
Mede eigenaar de Toekomst

Waarom past de Xerox Versant 2100 bij deze veranderende markt?

Die nieuwe standaard is nodig, want de branche is volop in beweging. Het huidige klimaat brengt dan ook veel uitdagingen met zich mee. De rol van druk- en printwerk verandert en Nic Roos ziet dat daar nieuwe kansen liggen. De Versant 2100 is voor hem één van de middelen waarmee hij die kansen kan grijpen. “Print- en drukwerk wordt steeds meer een premiumproduct en minder een volumeproduct. Wij hebben ervaren dat functioneel drukwerk, zoals formulierensets, vrijwel verdwenen is. Aan de andere kant zien wij de trend dat er een nieuwe waardering is voor bijzondere bindwijzen, luxe papiersoorten en voor druk- en printproducten met een hoge attentiewaarde. Dit betekent dat een kleine oplage, de mogelijkheid tot variabel printen en hoge kwaliteit een grotere rol spelen.”

Wat zoekt de Toekomst in een partner?

Nic Roos is al vanaf het begin te spreken over de samenwerking met Xtandit. “De klik zit hem in het ondernemerschap dat wij bij hen proeven. Je merkt dat het een organisatie is die beseft en voelt wat er speelt in de markt.”

Uitgelicht: de Xerox Versant 2100

Communicatiebedrijf maakt veel gebruik van de Xerox Versant 2100. Deze digitale drukpers is ideaal wanneer klanten vragen naar kleine oplagen, korte doorlooptijden en gepersonaliseerde producten. Bekijk de functies en specificaties van de pers.

Bekijk deze digitale pers
Xerox Versant 2100 Digitale drukpers Xtandit

Meer weten?

De Manager van ons grafische team, Ivo Bakker, staat Printservice de Toekomst bij met raad en daad. Wil je meer weten over deze case of de oplossing? Neem dan contact op met Ivo.

Ivo Bakker
Sales Manager
06-43362206
Ivo Bakker Xtandit