De Rode Winkel referentie Xtandit Managed Services

De Rode Winkel

Thom Broekman Herenmode en De Rode Winkel Jeansmode zijn kledingzaken in het midden en hogere segment. De zoektocht naar een professionele partner op printgebied leidde via FC Utrecht naar Xtandit. Onlangs zijn er een Xerox Phaser 7500 en twee Xerox multifunctionals geïnstalleerd. Door ook voor de XDA tool, en daarmee Xtandit Managed Services, te kiezen heeft het bedrijf geen omkijken meer naar de printfaciliteiten.

Thom Broekman is dé zaak voor herenmode in Utrecht en als zodanig ook kledingsponsor van FC Utrecht.  De Rode Winkel verkoopt Jeansmode en vrije-tijds kleding. Beide divisies zijn even groot, ze bestaan beide uit 10 winkels. Daarnaast is er een Hugo Boss en een G-Star franchise store.  Onlangs werd er een nieuwe winkel geopend in Ede. Het familiebedrijf bestaat al 175 jaar. Alle overheadafdelingen zijn gevestigd in De Meern. Hier zit het distributiecentrum, de financiële administratie, de directie, een DTP studio en de in- en verkoop afdelingen. Het printerpark was aan vervanging toe en daarbij was het bedrijf  'in' voor een nieuwe leverancier. Er was een wensenlijst die zich toespitste op een goede prijs/kwaliteit verhouding en een leverancier die meer professionaliteit kon bieden in de vorm van operationele continuïteit van het printerpark.

Wat mij aansprak was de professionaliteit die jullie uitstralen. Ik had een heel plezierig gevoel bij de introductie van jullie bedrijf en jullie manier van werken.

Margriet Broekman
Directeur De Rode Winkel

In  gesprek met Margriet Broekman, mede-eigenaar/ directrice Thom Broekman en De Rode Winkel.

Thom Broekman en De Rode Winkel zijn één bedrijf, ze horen bij elkaar. Het bedrijf is in 1837 opgericht als een kleermakerij annex winkel in stoffen en garnituren. Op een gegeven moment zijn we ook bedrijfskleding gaan fabriceren en verkopen in De Rode Winkel. Toen de spijkerbroek in de jaren vijftig een vlucht nam dacht mijn schoonvader: dat is een goede werkmansbroek.  Hij heeft toen de spijkerbroek naar Nederland gehaald en in de Rode Winkel gebracht. De jeugd heeft die broek toen opgepikt. Je kon ze alleen maar kopen in winkels waar bedrijfskleding verkocht werd. In Utrecht was dat De Rode Winkel. 15 Jaar geleden hebben we de bedrijfskleding van de hand gedaan. In de Rode winkel verkopen we nu alleen nog maar jeans als het om broeken gaat. In Nederland heeft iedereen gemiddeld bijna twee spijkerbroeken op de plank.

Wat is het verschil tussen een 'gewoon' bedrijf en een familiebedrijf?

Het is heel bijzonder, een familiebedrijf dat 175 jaar bestaat. Je krijgt het eigenlijk te leen van de vorige generatie en je draagt het zo mogelijk over aan een volgende generatie. Dat is heel iets anders dan ergens directeur van zijn. Dan kun je nog eens van baan wisselen. Dat zullen wij niet doen. Of het moet helemaal mis gaan met het bedrijf, dat je niet anders kunt. Maar dat zie je bij familiebedrijven. Er wordt veel beter op gepast,  er wordt gezorgd dat er eigen vermogen is. Dat het niet meteen catastrofaal is, wanneer er iets mis gaat. Dat er vlees op de botten zit.

Bij ons bedrijf voelt het echt als een familie. Als een medewerker met zijn problemen niet bij ons komt, dan voelen wij dat als een gemiste kans. Als ze er dan ook een dag niet zijn, dan weet je wat er aan de hand is. Ik vraag van mijn mensen volledige inzet en dat wil ik omgekeerd ook doen. Wij zeggen altijd: je bent de beste uren van de dag bij je werkgever.

Jullie nemen een heel stuk werk uit handen en zijn ook niet voor niets weer Xerox partner of the year.

Adrie Smeding
IT Manager De Rode Winke

Is betrokkenheid ook iets wat jullie zoeken in jullie leveranciers?

Ja. Wij gaan altijd voor een langdurige relatie. In het overgaan naar een nieuwe leverancier moet je ook investeren. Neem een beveiligingsbedrijf. Als ik overstap naar een ander beveiligingsbedrijf en ik heb 21 panden, dan moet ik die mensen wel kennis laten maken met al die panden. Nu heb ik een bedrijf waar ze mijn panden kennen. Ze weten precies waar wat zit. Wij lopen dan ook niet zo snel weg bij een leverancier. Dan moeten ze de boel wel erg laten versloffen. Of de andere aanbieder heeft zo iets goeds te bieden, dat het waard is om te investeren in een nieuwe relatie. Het moet je ook allebei wat bieden.

Hoe zijn jullie met Xtandit in contact gekomen?

Via de businessclub van FC Utrecht, waar Xtandit een flyer had laten verspreiden. Het was ook zo dat we ons aan het oriënteren waren op een nieuwe leverancier, er waren printers die vervangen moesten worden. We zaten eigenlijk bij een vrij kleine leverancier die naast printers ook deed in kantoorartikelen. We waren op zoek naar meer professionaliteit en kwaliteit. Dus dan ga je eens in het rond kijken. Jullie kwamen precies op tijd in beeld.

Wat was er mis met de vorige leverancier?

Bij onze oude leverancier liepen er verschillende zaken niet lekker. Het aanleveren van toners en de response tijd bij storingen, dat soort zaken, daar waren we niet echt tevreden over. We wilden dat gewoon beter hebben. We grepen af en toe mis met toners. Of er was een onderdeel stuk dat niet te leveren was, waar we op moesten wachten. Dat konden we ons niet langer permitteren. Met name op onze DTP afdeling waar veel gedrukt wordt voor de in-store communicatie, reclame aanbiedingen en dergelijke.  Vandaar dat we contact zochten. En jullie kwamen met een verhaal dat het perfect kon oplossen.

De XDA tool gaat binnenkort live. Ik verwacht er heel veel van. Ik heb gezien wat het doet en allemaal bijhoudt. Daar ben ik best enthousiast over.

Adrie Smeding
IT Manager De Rode Winkel

Hoe is de overstap naar Xtandit verlopen?

Heel prettig. Eerst is er gekeken naar wat voor soort printers er voor ons geschikt zouden zijn.  Dat waren dus de Xerox Phaser 7500 voor de grafische afdeling en twee Xerox 7530 multifunctionals voor de productie afdeling van Thom Broekman en De rode winkel. De machines worden voor alle twee de poten van het bedrijf ingezet.  En neem het verhaal van de berekening van de kostprijs van de printjes. Dat was een heel andere berekening dan we van de oude leverancier gewend waren. Die berekende alle afdrukken op basis van een vlakvulling van 6 %.  Dat is eigenlijk een standaard berekening voor veel leveranciers. Maar Xtandit kwam met één prijs voor kleur en voor zwart/wit.  Daarbij maakte de vlakvulling niet uit, er werd 1 prijs neergelegd.  Dat was helemaal perfect. Er wordt bij ons zeker voor 70 % op A3 gedrukt. Wij hebben standaards in de winkel waar die vellen in gaan als reclame uiting. Dat is meestal full color en dat is bij Xtandit gewoon één prijs ongeacht A3 of A4.

Is de prijsberekening die Xtandit hanteert gunstiger dan een berekening met vlakvulling?

Ja, vroeger kregen we vaak onverwachte naheffingen die konden oplopen tot duizenden euro's.

Waarom hebben jullie gekozen voor Xtandit XDA managed services?

Het sprak ons aan dat je met het XDA tool een stuk ontzorgt. Of eigenlijk heel veel ontzorgt.  We hoeven niet meer om te kijken of de toners op tijd worden aangevuld. Of dat er onderdelen vervangen moeten worden. Storingen worden op voorhand al opgemerkt. Jullie monitoren de hele printer. Zowel het toner gebruik als  de onderdelen. De XDA tool gaat binnenkort live. Ik verwacht er heel veel van. Ik heb gezien wat het doet en allemaal bijhoudt. Daar ben ik best enthousiast over.

Wat verwacht u van de samenwerking met Xtandit?

Wat mij aansprak was de professionaliteit die Xtandit uitstraalt. Ik had een heel plezierig gevoel bij de introductie van Xtandit en haar werkwijze. Xtandit is ook niet voor niets weer Xerox partner of the year. En dan die XDA tool. Dat je niet meer hoeft te letten of er toner genoeg is en dat soort dingen meer. Jullie nemen een heel stuk werk uit handen. Het moet allemaal nog gaan werken maar ik ga er vanuit dat ik daar straks heel veel voordeel van heb. Zowel voor het bedrijf hier, als voor mezelf.

Uitgelicht: Xtandit Managed Services

Bij De Rode winkel sprak de XDA meteen aan. Ze hoeven niet meer om te kijken of de toners op tijd worden aangevuld. Of dat er onderdelen vervangen moeten worden. Storingen worden op voorhand al opgemerkt en dat ontzorgt een hele hoop.

Bekijk het Managed Services aanbod
Managed Print Services

Meer weten?

Onze Commercieel Directeur Edwin Jongsma, staat al onze klanten op het gebied van Managed Print Services, bij met raad en daad. Wil je meer weten over deze case of de oplossing? Neem dan contact op met Edwin.

Edwin Jongsma
Commercieel Directeur
06-43362222
Edwin Jongsma Xtandit