persbericht nieuwe website xtandit.nl
NIEUWS

Xtandit presenteert nieuwe website

Met zeer grote trots presenteert Xtandit vandaag haar nieuwe website, die helemaal is ingericht met de modernste technologieën en voldoet aan de hedendaagse wensen van de klant. Voor de ontwikkeling van onze nieuwe website is full service internetbureau Synetic in de arm genomen.

De nieuwe website is volledig gericht op de customer experience. Iedere bezoeker wordt gevolgd tijdens de weg langs de geboden informatie en het gedrag op de website wordt real-time geanalyseerd, om zo de meest relevante content aan te kunnen bieden. Xtandit wil hiermee direct aansluiten op de informatiewensen van klanten en bezoekers. Op basis van nieuwe technieken kan content razendsnel online worden gezet. Alle pagina’s zijn opgebouwd uit blokken, waarvan er altijd een aantal verschillende klaar staan aan de achterkant van de website om direct in te zetten. Dit brengt flexibiliteit met zich mee in A/B testing. Op deze manier wordt de content getoond, zoals whitepapers, checklists, tools en productvideo’s, die er voor de bezoeker het meest toe doet.

Xtandit heeft voor Synetic gekozen vanwege haar full service concept en Drupal expertise. Door het gebruik van het open source platform Drupal kan Xtandit haar verstrekkende digitale ambities waarmaken, terwijl de website gelijktijdig toch flexibel en eenvoudig blijft. Bovendien integreert Drupal goed met HubSpot, de inbound marketing software die Xtandit inzet om relevante informatie te bieden aan haar klanten en prospects. Binnen zes maanden hebben Xtandit en Synetic op basis van de scrum-methode de nieuwe website live gebracht.

nieuwe website live
Eerste scrumsessie om de basis van de nieuwe website te leggen

Martin van Mourik, Creatief Directeur bij Synetic: “De nieuwe website laat goed zien waar Xtandit voor staat. Het niveau van innovatie sluit mooi aan bij het bedrijf. De website is een totaalconcept, het is echt een ‘content first’ website. Dit zie je over de hele website terug. De doelgroep heeft bijvoorbeeld niet per se een traditioneel menu nodig, dus die hebben we visueel secundair gemaakt. Als bedrijf moet je snappen dat een gebruiker met een bepaalde behoefte op een pagina komt. Die behoefte spreek je dan aan door een inspirerende of juist technische pagina te bieden. Zo wil een visueel denkend mens bijvoorbeeld niet geconfronteerd worden met vijf alinea’s tekst, maar liever met een video en daaronder een call to action.”

De website is een totaalconcept, het is echt een ‘content first’ website. Dit zie je over de hele website terug.

Martin van Mourik
Creatief Directeur Synetic

Eva van der Meer, Manager Marketing en Communicatie bij Xtandit: “De klantreis verloopt tegenwoordig grotendeels digitaal. Het is daarom van belang dat wij onze klanten en prospects een optimale customer experience geven en inspelen op de individuele behoefte van eenieder. In de toekomst zullen we nog verder uitbreiden naar digitale communicatievormen. Synetic heeft onze wensen perfect vertaald naar een prachtige website. De eerste positieve resultaten en reacties stromen al binnen. We kijken uit naar de volgende gezamenlijke stappen.”