variabele data printen

Variabele data printen

De tijd van grote batches dezelfde afdrukken is voorbij. De vraag naar gepersonaliseerde media neemt toe. In de praktijk blijkt dit een nogal foutgevoelige, intensieve klus. Door gebruik te maken van slimme tools kunnen grafische bedrijven meer doen met variabele data.

Op deze pagina vindt je handige informatie over het printen van variabele data. Wat is het precies en waarom is variabele data printen zo belangrijk in de huidige markt?

Gepersonaliseerde communicatie is een must

Waar bedrijven in de grafische markt zich vroeger vooral bezig hielden met het traditionele drukken, ligt de focus tegenwoordig steeds meer op een cross mediale aanpak. Geen onpersoonlijke communicatie meer in bulkoplages, maar relatief kleine oplages van gepersonaliseerde communicatie materialen. Jouw aandacht wordt toch ook meer getrokken door een e-mail van een autoverzekeraar met uw naam, kenteken en een afbeelding van uw automerk in de juiste kleur? Hoe speel je slim in op deze trend?

Lees verder
variabele data printen helemaal hot

Variabele data printen in het kort

Het afdrukken van grote, exact dezelfde afdrukken, komt steeds minder vaak voor. De vraag naar gepersonaliseerde afdrukken neemt toe. Sommige elementen in de afdruk blijven wel gelijk. Denk bijvoorbeeld aan een flyer die je 500 keer wilt afdrukken, maar wel steeds met een andere naam erop gedrukt. Zonder de juiste tools kost dit enorm veel werk en is de kans op fouten groot.

Vergroot de respons met variabele data.”

Remon van Drogenbroek
Senior Analist Grafisch Xtandit

Variabele data printoplossingen van Xtandit voor de grafische sector

Xtandit helpt organisaties met variabele data printoplossingen. Omdat organisaties verschillende behoeften hebben, werken wij samen met verschillende aanbieders. Zo hebben wij altijd de oplossing die het beste past bij jouw organisatie. Bekijk hieronder onze oplossingen.