digitaal factureren verbeteren cashflow
BLOG

Uw cashflow verbeteren door snellere facturatie

26 november 2013
Roberto van den Heuvel

Er zit vaak veel tijd  tussen levering en facturering, doordat er bijvoorbeeld een handtekening van de klant nodig is, en de monteur/chauffeur deze pas dagen later bij de administratie kan inleveren. Wanneer er echter een digitale pen wordt gebruikt, op een eenvoudig vel papier met een speciaal patroon, kunnen verscheidene processen automatisch in gang worden gezet. En kan er direct een factuur worden gemaakt, die elektronisch naar de ontvanger wordt verstuurd. Daarnaast wordt er  tegelijkertijd een kopie van het ondertekende document gearchiveerd. Hierdoor wordt de order-to-cash cyclus verkort, en kunnen handmatige fouten worden gereduceerd.

Nieuwe technologie

Het gebruik van de digitale pen en papiertechnologie voor het registreren van gegevens, heeft nog meer voordelen. Één van de belangrijkste is minder vertraging bij de informatieverwerking. Het automatiseren van kritische bedrijfsprocessen, zoals factureren, kan een bedrijf helpen het resultaat te verbeteren. Hoe sneller een factuur wordt verzonden, hoe sneller de betaling kan worden ontvangen.

Hoe werkt het?

Op het formulier wordt op de geschreven tekstvelden een grid geprint.

digitale pen output management

Stap 2

Het document wordt ingevuld met een digitale pen.

digitale pen output manager

Stap 3

Het ingevulde document wordt via 3G verstuurd  naar de host.

digitale pen output management

Stap 4

Na het ontvangen van de gegevens, kan de administratieve afhandeling van het document direct, (automatisch) plaatsvinden.

digitale pen output management

Wilt u hier meer over weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op.  Wij helpen u graag uw facturatieproces te versnellen!

Roberto van den Heuvel Xtandit
Roberto van den Heuvel
Manager Consultancy & Solutions