Columbus Xtandit
BLOG

Managed Print Services, het ei van Columbus?

13 oktober 2013
Edwin Jongsma

Is Managed Print Services (MPS) het simpele antwoord op een complex probleem? Wanneer u de goede leverancier kiest wél. Daarom geef ik u graag de tien belangrijkste vragen mee die u aan een potentiële leverancier moet stellen. U vindt ze verderop in deze laatste column van mijn hand. Ik hoop dat de serie u meer inzicht in Managed Print Services heeft gegeven. Natuurlijk hou ik me beschikbaar wanneer er vragen of aanvullingen van uw kant komen. Graag zelfs!

De ontwikkelingen gaan hard

Managed Print Services ontwikkelen zich sneller dan sommige aanbieders in onze markt zich realiseren. Waar veel resellers en vendoren nog druk bezig zijn om stage 1 en stage 2 onder de knie te krijgen, staat stage 5 uit het Photizo MPS model al aan de deur te kloppen. Het is een gebied waar het digitaal beheersen van big data en content management een grote rol in spelen. Data en content die vaak leidend zijn in dagelijkse business processen en opgesloten zit in documenten. Tijdens de Photizo Transform 2013 conference in Londen (14-16 oktober 2013) gaan Photizo consultants stage 5 nader toe lichten.

Interessant, want in het optimaliseren van de documentprocessen zit de grootste winst als het gaat om het verhogen van de efficiency en productiviteit en het verlagen van de kosten.

Juist nu kiezen voor Managed Print Services

Veel bedrijven en organisaties hebben onder druk van de economie alles gedaan om maximaal kosten te besparen. De winst tot verdere rendement verbetering is te behalen door het verbeteren van document- en business processen. Daar zit voor u als klant de echte toegevoegde waarde van uw Managed Print Services partner. Ik hoop dat mijn columns u daarvan hebben overtuigd. Tot slot geef ik u graag de 10 vragen mee die u uw potentiële leverancier vooraf beter kunt stellen.

Tien vragen om de perfecte Managed Print Services partner te vinden.

  1. Heeft de MPS partner ervaring en goede referenties in uw branche?
  2. Welke processen in MPS voert de partner zelf uit en wat doet de vendor?
  3. Hoe en wat voor assessments voert de partner uit?
  4. Is er een eigen helpdesk of wordt er gebruik gemaakt van een centrale Europese helpdesk?
  5. Wat heeft de partner voor zijn bestaande klanten bereikt in het kader van kostenbesparing, milieubesparingen en document procesverbeteringen?
  6. In welke stage van het Photizo model bevind de partner zich?
  7. Welke business processen kan de partner helpen te optimaliseren?
  8. Hoe flexibel is uw Managed Print Services contract?
  9. Heeft de partner een visie op Managed Print Services wat betreft nieuwe services en oplossingen?
  10. Straalt de website en content van de partner leadership uit als het gaat om Managed Print Services?

Doe als Columbus, ontdek een nieuwe wereld. Er is veel te winnen. Zoek een ervaren, goede Managed Print Services partner. Ik hoop dat mijn MPS columns u daarbij goed op weg helpen. Dank voor uw belangstelling.

Edwin Jongsma Xtandit
Edwin Jongsma
Commercieel Directeur