kleurmanagement
BLOG

De thought leader van het nieuwe grafische tijdperk

10 april 2017
Joost van Hensbergen

De grafische wereld staat op zijn kop. Tijdens de Grafische Vakbeurs 2017 zagen mijn collega’s en ik er niet zoveel van, maar er zijn wel degelijk een heleboel nieuwe kansen die je kunt aangrijpen om je organisatie een flinke boost te geven. De 3 belangrijkste ontwikkelingen in de branche waar je echt iets mee kunt in de praktijk, heb ik voor je op een rij gezet in dit blog. Want zeg nou zelf, jij wilt toch ook de thought leader van dit nieuwe tijdperk worden?  

Zet in op workflow management

Workflow management. Misschien begin je al te zuchten als je deze woorden leest, maar in de praktijk blijkt dat workflow management je kan helpen veel tijd te besparen. Die tijd kun je besteden aan de ontwikkeling van nieuwe, innovatieve producten. Je krijgt zo ook meer tijd om unieke oplossingen te bedenken voor klanten. Denk bijvoorbeeld aan het ontwikkelen en produceren van kant-en-klare producten zoals deurhangers, raamstickers en polsbandjes.

De kansen van persoonlijk drukwerk

Gepersonaliseerd drukwerk is geen toekomstmuziek, maar wordt snel belangrijker in de branche. Je kunt zeggen: ieder grafisch bedrijf kan toch wel een personalisatie verwerken? Maar wat nu als er naast tekst, ook beeld en wellicht diagrammen verwerkt moeten worden? Klanten willen geavanceerd persoonlijk drukwerk waarbij gebruik wordt gemaakt van bijzondere mediamaterialen.

Mijn verwachting is dat de vraag naar persoonlijk drukwerk sterk zal toenemen de komende jaren. Hier liggen mooie kansen voor grafimedia bedrijven. Het geeft jou als ondernemer de kans om echt iets bijzonders te maken voor de klant, een partner te zijn op communicatiegebied, en niet langer alleen ingeschakeld te worden voor het ‘platte drukwerk’. Ik zie ook dat de standaard software niet gemaakt is voor personalisatie, waardoor veel bedrijven het nu nog niet aandurven dit proactief aan te bieden aan klanten.

Kennissessie: Personaliseren

Datum: 24 mei
Tijd: 09:30 - 12:30 uur of 13:30 - 16:30 uur
Locatie: Oostzee 2, Woerden
Deelname is gratis en wij trakteren op lunch

Eindelijk weer oog voor kwaliteit

Misprints, bijsturen op kleur terwijl de printer niet gekalibreerd is, onnodig aan instellingen sleutelen terwijl dit met de juiste kleurmanagement keer op keer goed uit de printer komt. In de printsector is kleurkwaliteit een ondergeschoven kindje geworden. Logisch, want jarenlang ging het vooral om snelheid en grote volumes.

Nu is het weer tijd voor kwaliteit. En, door slim te werk te gaan, hoeven snelheid en kwaliteit elkaar niet meer te bijten. Terwijl het produceren van consistente, hoge kwaliteit kleuren vroeger een lastig (zo niet ondoenlijk) karwei was, zorgen nieuwe technologieën er nu voor dat je ongekende kleur kwaliteit kunt produceren op hoge snelheid. Klanten verwachten deze kwaliteit en het is op dit moment echt een goede manier om je te onderscheiden van concurrenten die hier geen aandacht aan besteden.

In ons dagelijks werk zien we dat veel organisaties op zoek zijn naar de juiste kennis en vaardigheden om deze nieuwe ontwikkelingen ook in hun organisatie toe te passen. Daarom organiseren we speciaal voor die organisaties interessante kennissessies. Het aantal plaatsen is beperkt, dus schrijf je meteen in.

Kennissessie: Kleurmanagement

Datum: 17 mei
Tijd: 09:30 - 12:30 uur of 13:30 - 16:30 uur
Locatie: Oostzee 2, Woerden
Deelname is gratis en wij trakteren op lunch

Schrijf je in

Liever een bakje koffie doen?

Heb je geen tijd voor onze kennissessies? Een goed één-op-één gesprek kan natuurlijk ook! Bel me gerust voor een bakje koffie. Dan gaan wij samen kijken hoe we het beste uit jouw organisatie kunnen halen m.b.t. de bovenstaande  ontwikkelingen.

Neem contact op
expert grafisch 2