Winnen wedstrijd Xtandit
BLOG

Anders denken wint de strijd!

18 juni 2015
Johan Peereboom

Door anders denken won Greg LeMond in 1989 de Tour de France. Wie wil winnen kan niet in oude denkpatronen vast blijven zitten. Dat is voor wielrenners het geval, maar ook voor organisaties. De wereld staat niet stil; organisaties veranderen, de markt verandert, er komen nieuwe technologieën en ga zo maar door. Lees in dit blog de overeenkomsten tussen LeMond en Xtandit én maak kans op een bruisend weekend naar het re-Cycle Festival in Utrecht tijdens de Tour de France 2015!

“Anders denken” wint de Tour de France 1989

De Tour de France van 1989 zal altijd een van de meest spannende edities uit de historie blijven. Gedurende de 21 etappes wordt het verschil tussen tweevoudig winnaar Laurent Fignon en de winnaar van 1986, Greg LeMond, nooit groter dan een minuut en uiteindelijk wint LeMond met een voorsprong van slechts acht seconden op Fignon. Tot vandaag het kleinste verschil ooit tussen de nummer één en twee in het eindklassement.

Hoe heeft LeMond dat voor elkaar gekregen? Het ossenkopstuur was tot die tijd de standaard voor tijdritten. De gedachte hierachter was dat je met dit brede stuur veel lucht kon krijgen. LeMond was echter de eerste die anders dacht over lucht. Hij zag in dat zo min mogelijk luchtweerstand een essentiële factor was voor meer snelheid. Dus maakte LeMond tijdens de Tour de France van 1989 gebruik van een revolutionair nieuw stuur dat we nu kennen als het triatlonstuur. Hiermee boog hij in de afsluitende tijdrit een achterstand van 50 seconden om in een voorsprong van 8 seconden over een parcours van slechts 24,5 kilometer. Door anders te denken won LeMond de Tour de France!

Anders denken bij xtandit

Wat heeft dit met Xtandit te maken, vraagt u zich af? Ook in onze branche blijft het een race om de beste te zijn. Bij Xtandit denken we daarom ook graag anders, net als LeMond. Bij ons zit het verschil in het lange termijn-denken door meer naar de klant te luisteren:

  • Bij ons kunt u uw printerpark laten beheren zonder dat er een vervanging van de huidige situatie noodzakelijk is. Zo maakt u laagdrempelig kennis met onze dienstverlening en bouwen we aan een duurzame relatie.
     
  • In de markt zien we vaak dat de offerte voor een nieuwe situatie een-op-een hetzelfde aantal printers en/of MFP’s bevat in vergelijking tot de huidige situatie. Bij Xtandit geloven we dat de juiste beslissing begint met een goede analyse. Alleen dan kan je een voorstel doen over welke investeringen echt het beste passen bij de organisatie van vandaag en de toekomst.  Zo creëren we samen een toekomst bestendige overeenkomst.
     
  • Wij blijven uw printerpark en documentstromen optimaliseren aan de hand van de bedrijfsdoelstellingen. Dit wordt officieel vastgelegd, omdat wij ons hieraan willen committeren. Onze account managers zitten tweemaal per jaar bij iedere klant om te kijken of alles naar wens/doelstellingen verloopt. De doelstellingen worden samen met u vastgelegd in een print- en document beleid. Zo worden afspraken transparant vastgelegd.
     
  • Het peleton in de Tour de France is een smeltkroes van vele nationaliteiten. Ook het klanten peleton van Xtandit kent zijn vertakkingen over de hele wereld. Of u nu een vestiging heeft in België, Duitsland, Singapore of Canada, u kunt via Xtandit een mantelovereenkomst voor uw printerpark afsluiten voor al uw wereldwijde kantoren. Zo denken wij anders dan anderen.

Wij zijn ervan overtuigd dat deze manier van klantmanagement ervoor zorgt dat ook wij de ‘strijd’ gaan winnen en als organisatie verder komen!

Win een lang weekend naar het re-Cycle Festival tijdens de Tour de France 2015!

Naast onze overeenkomsten met LeMond, houden we bij Xtandit ook gewoonweg van een sterk staaltje wielrennen. Daarom verloten we nu onder de deelnemers van onderstaande prijsvraag een bruisend weekend weg t.w.v. €1.750 naar het re-Cycle Festival in Utrecht tijdens de Tour de France 2015!

Wilt u de tour van dichtbij meemaken? Wij bieden u de kans. Vul voor 25 juni 15:00 uur de prijsvraag in en win!

In 1978 was de start van de Tour de France ook in Nederland. Jan Raas won maar de Tourdirectie besloot de uitslag van de proloog te schrappen. Waarom?

  1. Jan Raas had een bocht afgesneden.
  2. Het weer was te slecht geweest.
  3. Men vond dat de Nederlander een te groot voordeel had gehad van het enthousiaste Nederlandse publiek.
Johan Peereboom Xtandit
Johan Peereboom
Sales Manager