artificial intelligence

Artificial Intelligence

De adoptie van nieuwe technologie gaat steeds sneller. De toename die we nu zien in de inzet van nieuwe technologieën zoals ArtificiaI Intelligence, Internet of Things (IoT) en BlockChain, valt in het niets bij alles wat ons de komende jaren te wachten staat.

Onderzoeksbureau Gartner voorspelt dat tussen 2022 en 2026 deze technologieën onze manier van werken compleet zullen veranderen. Bedrijven werken al steeds digitaler, en bedrijven die al veranderd zijn kunnen weer sneller veranderen. Zo blijft het proces zich versnellen.

Lees hier de Top 6 werktrends voor in de toekomst

Wat is Artificial Intelligence?

Artificial Intelligence is kunstmatige intelligentie. Dit betekent dat machines zelfstandig kunnen leren en beslissingen nemen op basis van data/impulsen uit de omgeving

Artificial Intelligence draait om machines die steeds meer kunnen denken als mensen, maar dan sneller. AI zal steeds meer invloed hebben op ons leven. Machine learning vormt het brein van Artificial Intelligence. AI zorgt ervoor dat machines zelfstandig kunnen leren en beslissingen nemen op basis van data/impulsen uit de omgeving. 

Kansen Artificial Intelligence

Door de digitalisering groeit de hoeveelheid data in organisaties razendsnel. Bedrijven hebben de beschikking over steeds meer interessante data. Van klanten, van leveranciers, potentiele doelgroepen of bijvoorbeeld financiële gegevens.

Het is een monsterklus om je door al die data heen te worstelen op zoek naar de juiste informatie. Analyses maken wordt dan ook steeds lastiger. Er is simpelweg te veel ongestructureerde informatie beschikbaar.

Artificial Intelligence analyseert grote hoeveelheden data, waardoor je nieuwe inzichten krijgt die je zelf nooit uit de ‘databerg’ had kunnen filteren.

Met die nieuwe inzichten kun je betere bedrijfsbeslissingen maken. Van verbeteringen op salesgebied tot marketing die beter aansluit op de behoeften van je klanten, met AI zet je je organisatie in de volgende versnelling.

Is AI iets voor jouw organisatie?

Veel mensen denken bij AI aan grote veranderingen, maar vergeet niet dat tegenwoordig overal digitale algoritmes in zitten. Om je te helpen én om een vertaalslag te maken voor jouw organisatie kan je mij bellen. Ik help je graag op weg!  

Remko Hoekstra 0643362209

 

Remko Hoekstra Xtandit

AI in de praktijk

In de praktijk wordt er al volop gebruik gemaakt van Artificial Intelligence. Sommige oplossingen zijn al in gebruik, aan andere toepassingen wordt nog hard gewerkt.

Xtandit en AI

Termen als kunstmatige intelligentie zijn nu een deel van ons alledaagse vocabulaire geworden. Ze worden rondgesmeten in gesprekken over autonome auto's en robotachtige persoonlijke assistenten, zoals Alexa van Amazon.

Dus je vraagt ​​je zich misschien af ​​hoe - en waarom - kunstmatige intelligentie wordt opgenomen in bedrijfstechnologie.

Er zijn voor de hand liggende toepassingen, zoals analyse van bedrijfsgegevens of producten van de klantenservice. Maar het is tijd om na te denken over hoe je dit soort informatie kunt implementeren in elk proces rondom uw bedrijf - en soms zullen de applicaties niet zo gemakkelijk te identificeren zijn.

Voorbeelden:

  • Robots die producten verzamelen: E-commercebedrijf Amazon zet kleine robots op wielen in voor het orderpicking proces.
  • Virtuele assistenten bij Hitachi: Bij dit Japanse elektronicabedrijf krijgen magazijnmedewerkers opdrachten van een AI-systeem. Het systeem houdt bij hoe medewerkers hun werk uitvoeren. Als iemand erg slim werkt, krijgen de andere mensen de opdracht om ook zo te werk te gaan.
  • Chatbots: Als je met andere organisaties communiceert heb je steeds vaker te maken met chatbots. De chatbots worden door AI steeds slimmer.

Onze oplossingen